woensdag 24 april 2024

Nu online: ons jaarverslag 2023

Lees nu ons jaarverslag 2023. Dit verslag biedt een diepgaande kijk op onze activiteiten en resultaten gedurende het afgelopen jaar. In 2023 hebben we maar liefst € 12 miljoen besteed aan kunstprojecten én aan initiatieven die de maatschappelijke kansen van jongeren vergroten. Het initiële donatiebudget voor 2023 was vastgesteld op € 11,5 miljoen, maar door een toename aan passende aanvragen is eenmalig € 500.000 extra beschikbaar gesteld. In totaal hebben we 367 projecten ondersteund: 250 binnen Kunst & Cultuur, 37 binnen Kunst & Educatie en met 80 een recordaantal initiatieven binnen Jongeren & Maatschappij.

In het jaarverslag lichten we een aantal onderwerpen uit die een belangrijke rol spelen in ons beleid. Zo benadrukken we het belang van co-creatie en wederzijds leren en hebben we aandacht voor het nieuwe beleid Jongeren & Maatschappij. Verder analyseren we de groeiende interesse in projecten gericht op inclusieve, positieve seksuele voorlichting voor jongeren en zoomen we in op kwalitatieve kunstprojecten die met grote zeggingskracht actuele en urgente thema’s aankaarten en toegankelijk maken voor een breed publiek.

Daarnaast bevat ons jaarverslag ook een aantal interviews met aanvragers, waaronder de mensen achter het What You See Festival, Represent Jezelf en het Friese mbo-educatieproject Posysjes. Deze gesprekken bieden waardevolle inzichten in de impact van hun initiatieven en tonen de verscheidenheid aan projecten die we ondersteunen. Benieuwd geworden? Lees dan hier het volledige jaarverslag.