dinsdag 26 april 2022

Nu online: ons jaarverslag 2021

Ons jaarverslag is er! In woord en beeld blikken we online terug op een uitzonderlijk jaar, waarin het coronavirus opnieuw enorme impact had op de samenleving en ons dagelijks leven. 2021 was dan ook een zeer moeilijk jaar voor onze aanvragers. Fonds 21 was er alles aan gelegen dat er projecten konden worden geïnitieerd die van betekenis zijn voor publiek en samenleving. Daarom steunden we in 2021 niet alleen projecten met de uitvoering van ons reguliere beleid, maar lanceerden we ook Fonds 21 EXTRA. Met Fonds 21 EXTRA besteedden we eenmalig ruim €15 miljoen extra aan noodhulp, samenwerkingen en innovatie en (digitale) transformatie op de langere termijn.

Binnen de uitvoering van ons reguliere beleid ondersteunden we vorig jaar 301 projecten met een financiële bijdrage. Aan deze projecten heeft Fonds 21  €10,6 miljoen besteed.

Om noodhulp te kunnen bieden en om de kansen van deze tijd te kunnen benutten maakte het bestuur van Stichting Beheer SNS REAAL in 2021 vanuit het eigen vermogen eenmalig €15.3 miljoen vrij voor Fonds 21 EXTRA. Binnen Fonds 21 EXTRA hebben we €15,2 miljoen toegekend aan 76 initiatieven.

Benieuwd naar al onze activiteiten in 2021? Lees dan het volledige jaarverslag, met daarin veel meer informatie over het afgelopen jaar. Ook vindt u in het jaarverslag een overzicht van alle gehonoreerde projecten en leest u interviews met een aantal aanvragers.